Kategorie: Wszystkie | beading | decu | druty | frywolitka | krzyżyki | książki | różne | szycie | szydełko | zabawa | zbytki
RSS
środa, 11 czerwca 2014
Wspólne dzierganie i czytanie

czyli jak co środa u Maknety :)

 

W tym tygodniu zdecydowanie robótkowo. Ebony w zasadzie skończona, wszystkie części wyprane i zblokowane, teraz tylko zszywanie. A to dopiero w weekend bo czarne to jednak wymaga światła dziennego. Druty nie lubią pustki więc dzieje się nowe- Surry Hills . Nie było go w kolejce, władował się na bezczela bo potrzebny mi mały sweterek do sukienki. Wzór darmowy i troszkę dziwnie rozpisany ale zmieniam i robię po swojemu. Włóczka to Baby Cotton Gazzala kupiona u Uli w Zamotanych.

zabawa

Książkowo znacznie słabiej :( Skończyłam Chmurdalię Joanny Bator, która bardzo mi sie podobała. Dalsze losy Dominiki Chmury a przede wszystkim historie ludzi, których spotyka na swojej drodze- małe, wielkie, śmieszne, tragiczne, proste i poplątane. A w tle przewija się nocnik Napoleona.

 

Skończyłam również czytac zaczętą wcześniej "Pół życia" J. Picoult- książka o pasji tak wielkiej , że nie starcza w zasadzie miejsca na nic innego, której poświęca się wszystko i wszystkich- rodzinę, przyjaciół, czas, miejsce, myśli i uczucia. I o najtrudniejszych wyborach w życiu, gdy musisz zadecydowac o czyimś byc albo nie byc.

 

A aktualnie powrót do kryminałów ukochanych i Ch. Link "Ostatni ślad". Recenzja po przeczytaniu:)

Tagi: YA
20:21, edi-bk , zabawa
Link Komentarze (20) »
środa, 04 czerwca 2014
Nelumbo

Lubię dziergać z gotowych wzorów, chociaż są dla mnie bardziej wyznacznikiem i zawsze cos zmieniam- tu wyrzucę, tam dodam, tu skrócę itp. Jednak istnieją takie wzory które robię od deski do deski i nie zmieniam ani rządku. I taki wzór miałam okazję ostatnio testować.  Świetnie rozpisany, bardzo ciekawy i zupełnie nie nużący, czysta przyjemność dziergania. Oto Nelumbo autorstwa Asji.

druty

druty

druty

druty 

Moim absolutnym hitem są plisy i na pewno jeszcze nie raz ich użyję bo podobają mi się nieziemsko:). Przyznam się nawet, że żeby mieć taką na dole sprułam poprzednie zakończenie i robiłam jeszcze raz. Zawaliłam przez to termin o jeden dzień ale jest idealnie.

 druty

Bardzo dziękuję Asji za wzór, cierpliwość, odporność na nękanie mailami i radość z każdego zdjęcia. Ty Kochana pisz następne wzory!

 

A tutaj pozostałe wersje testowe a wszystkie wyjątkowo piękne!

 

A ponieważ dzisiaj środa to spotkanie u Maknety.

 

Na drutach Ebony KH, lekki sweterek na lato . Od dawna w planach tylko czekałam na odpowiednią włóczkę. Robi sie błyskawicznie bo na drutach 4mm i 8 mm na przemian. Zaczęłam w poniedziałek i mam już gotowy tył i zaczęty przód :)

 zabawa

 

Czytelniczo zawiesiłam się na Joannie Bator. Skończyłam Piaskową górę, która dla mnie stanowi swoistą podróż w lata dzieciństwa i młodości. Historia rodziny Chmurów jest swojska, pokręcona i bardzo ciekawa. Akcja toczy się w Wałbrzych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Do tego książka napisana jest pięknym językiem .

A czytam drugą część Chmurdalię i dalsze losy Dominiki Chmury. Chociaż ta część to raczej historie ludzi, których główna bohaterka spotyka na swojej drodze i które gdzieś zawsze się łączą. I gdzie cały czas przewija się nocnik Napoleona ;)

A teraz biegnę zobaczyć co u Was.

 

 

 

wtorek, 03 czerwca 2014
Ku pamięci

W swoich internetowych wędrówkach często trafiam na fajne rzeczy- swetry, książki, pomysły, rozwiązania. Wydaje mi się, że pamietam u kogo to widziałam ale jak potrzebuję to okazuję się, że wcale niekoniecznie. Postanowiłam raz na tydzień zapisywać sobie na blogu co mi w danym tygodniu wpadło w oko.

 

1. Sweter u Aleksandry- dosłownie oka nie mogłam oderwać taki jest piękny.

ku pamięci

Zdjęcie pochodzi z bloga Aleksandry.

 

2. Świetna książka u Marysi

ku pamięci

 

3. Chusta na szydełko która ma przepiekny subtelny wzór u Motylarni.

ku pamięci

Zdjecie ze strony Motylarni.

 

4. Świetne dodawanie i odejmowanie oczek u Kasiulka.

 

niedziela, 25 maja 2014
Kolczyki

Udało mi się wyjątkowo zrobić zdjęcia

frywolitka

Bardzo popularne "wiatraczki"- koraliki to empikowe satynowe

frywolitka

Srebrna nić i swarowski emerald

frywolitka

Oliwkowa nić i ... nie pamiętam nazwy kryształka ale to svarowski :)

frywolitka

Moje ulubione połączenie- miodowa nić i montana

frywolitka

Ten zestaw kolorystyczny mnie w tym roku opętał- cytrynowa nić i jet

frywolitka

fioletowa nić i violet

frywolitka

I prawdziwy emerald- zarówno nitka jak i kryształki.

środa, 21 maja 2014
Wspólne dzierganie i czytanie

czyli środa z Maknetą

 

Nie było mnie raptem trzy dni w tamtym tygodniu a zaległości się narobiło co najmniej na miesiąc i nie ogarniam. Na drutach Nelumbo i nadal cudnie się dzierga. Co prawda miałam nadzieję, że podgonię troszkę w czasie podróży ale moje koleżanki mają zbyt bujną wyobraźnię i nie dały mi dziergac w czasie jazdy samochodem.

zabawa

Nie pokażę ile zrobiłam bo jakaś niespodzianka musi byc :) Powiem tylko skromnie, że z każdym rządkiem podoba mi się bardziej.

 

Inky skończona ale...  czy ktoś mi może powiedziec jak robi się tego cholernego francuza na około żeby początek wyglądał tak

druty

a nie tak!!??

druty

Doprowadzają mnie te plisy do szewskiej pasji swą brzydotą . Nie mogę sobie przypomniec jak to się robiło i u kogo było pokazane. Skleroza do siódmej potęgi! Ratujcie!

 

Książkowo też niezbyt imponująco. Przez dwa tygodnie zdążyłam przeczytac zaledwie dwie książki i zaczęłam trzecią.

1. Sprawa Munstera H. Nessera- kolejna częśc ale tym razem bez komisarza Van Veeterena, który przebywa na zasłużonym urlopie i nie zamierza wracac. Czworo przyjaciół świętuje wspólną wygraną w lotto a następnego dnia jeden z nich nie żyje a drugi przepadł bez śladu. Sprawę dostaje do rozwiązania Munster, który nie odpuszcza i za wszelką cenę zamierza odkryc prawdę.

2. Babilon C. Ceder- całkiem udana kontynuacja , mamy parę tych samych bohaterów czyli Christiana i Seję, którzy są parą od jakiegoś czasu i w zasadzie bardziej na nich skupia się autorka. Sprawa kryminalna też jest, nawet z elementami archeologii i Dalekiego Wschodu ale jakby bardziej z boku.

Obie książki zgłaszam oczywiście do wyzwania u Monotemy :)))

A zaczęłam kolejną książkę J. Picoult Pół życia ale za mało przeczytałam żeby tu coś mądrego napisac a nie zdradzic za dużo.

Pędzę zobaczyc co u Was.

Tagi: YA
19:23, edi-bk , zabawa
Link Komentarze (24) »
piątek, 09 maja 2014
Dostałam pozwolenie

... od Asji i uchylam rąbka tajemnicy- testowe Nelumbo :)

druty

środa, 07 maja 2014
Wspólne dzierganie i czytanie

czyli środa i spotkanie u Maknety :)

 

Na drutach nadal Inky, zostały mi do zrobienia rękawy. Myślałam , że skończę ją w długi majowy weekend ale w piątek pracowałam a od piątkowego wieczoru miałam gości i w zasadzie do dziergania usiadłam dopiero w niedzielę po południu. No i w końcu ją przymierzyłam ( bardzo wcześnie, prawda?) i wszystko pasuje idealnie :) Już sie nie mogę doczekac kiedy ją na siebie założę:) A ponieważ sukienka już ma swoje gabaryty i nie nadaje się do torebki trzeba było zacząc nową robótkę - test dla Asji czyli Nelumbo:)) Zdjęc nie będzie bo dopiero wysłałam pierwszą porcję do akceptacji:) Ale możecie podejrzec wersję testową Marii -jest przepiękna !

druty

W czytaniu zastój. Książka ta sama i niewiele więcej przeczytane, aż wstyd.

Tagi: YA
19:03, edi-bk , zabawa
Link Komentarze (22) »
czwartek, 01 maja 2014
Wspólne dzierganie i czytanie

 czyli cotygodniowe spotkanie u Maknety

 

 

 

U mnie na drutach nadal Inky która osiągnęła długość nieprzyzwoitej wręcz mini ;) I nie, nie jest to pasek biodrowy jak sugerowała mi onegdaj Asja - młoda jest więc ma odmienne standarty nieprzyzwoitości:))) Dzierga sie wyśmienicie, zupełnie nie przeszkadzają mi te hektary prawych, znakomicie się przy nich ogląda tv i czyta. Dodatkowo przedwczoraj dostałam potężnego kopa motywacyjnego i w zasadzie zostało mi jedno dodawanie oczek, rzędy skrócone na dole i rękawy :))) A żeby nie było tak monotonnie to w międzyczasie powstają koralikowe bransoletki i kulki. Sezon biżuteryjny się zaczął na dobre.

 

zabawa

Książkowo w tym tygodniu gorzej bo udało mi się tylko skończyc " Komisarza i ciszę"- tym razem sprawa makabryczna bo dotyczy brutalnego morderstwa dziewczynek. W dodatku w sprawę jest zamieszana sekta i komisarz natrafia na mur milczenia. Obcy teren, gorące lato, makabryczna sprawa- wszystko to sprawia, że Van Veteeren zastanawia się nad odejściem z policji, tym bardziej , że pojawiła się bardzo kusząca alternatywa.

Książkę oczywiście zgłaszam do wyzwania u Monotemy:)

Snowbird nareszcie skończony, wyprany i dosycha:)

druty

piątek, 25 kwietnia 2014
A to niespodzianka

Niedawno miałam przyjemność brać udział w wystawie, którą zorganizowała moja koleżanka Marzenka- na codzień właścicielka pasmanterii "Szuflandia". Baaardzo przyjemne doświadczenie, mnóstwo zakręconych robótkomaniaczek i cudnych prac. Zdjęcia prezentowałam już na facebooku ale wczoraj okazało się , że widnieją również na oficjalnej stronie Ariadny- w tym piekne zdjęcie mojej sukienki. Nie mogłam się oprzeć i pokazuję tutaj.

 

Nie znam autora zdjęcia- ukradłam ze strony Ariadny ;)

 szydełko

czwartek, 24 kwietnia 2014
Wspólne dzierganie i czytanie

czyli środa z Maknetą w czwartek :)

 

Dziewiarsko nadal i przede wszystkim Inky. Jestem gdzieś w okolicach pępka;) Od czasu do czasu zrobie też parę elemntów w szydełkowej spódnicy. Nie ma jej na zdjęciu ponieważ leżakuje pod biurkiem w pracy:)

druty

Czytelniczo zawiesiłam sie na serii z Van Veeterenem. Skończyłam czytać czwarty tom "Kobieta ze znamieniem"- świetny. Tym razem komisarz trafia na godnego siebie przeciwnika- skrupulatnego, inteligentnego i dobrze zorganizowanego. Giną kolejne ofiary a śledztwo stoi w martwym punkcie. Nie wiadomo kim jest morderca, co łączy ofiary ani ile ich ma na liście morderca. Nareszcie pojawiła się tak charakterystyczny dla Nessera styl pisania, mamy przedstawione drobiazgowe śledztwo jak i również sposób postepowania i motywy mordercy. Ten tom dodaję również do wyzwania u Monontemy.

A ja zaczynam następną część- Komisarz i cisza.

 

Update:

Widziałyście nową Kim? Honey się nazywa- mam juz parę typów:)))

Tagi: YA
09:21, edi-bk , zabawa
Link Komentarze (16) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 23
| < Czerwiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Zakładki:
Albumy
Biżuty
Blogi robótkowe
Czytamy
Decu
Forum
Frywolitka
Hafty
Jedzenie
Podczytuję
Podgladam
Przydasie
Szycie
Zobaczy się
Zza miedzy